پودرمنبسط شونده کتراک

پودرمنبسط شونده کتراک

پودرمنبسط شونده کتراک

 

پودرمنبسط شونده کتراک

 

  • گرید : صنعتی
  • برند : گرین راک
  • مدل : نیم ساعته تقویت شده / صادراتی
  • بسته بندی : کیسه 25Kg / سطل 20Kg
  • نوع فروش : غیر رسمی
  • مقدار : تکی / تناژ

کتراک چیست ؟

کتراک ماده تخریب کننده غیر هجومی  و شیمیایی سنگ ، بتن و یا ساروج است که ترکیبات کلی آن شامل کلسیم اکساید (CaO) ، سیلیکون دی اکساید (SiO2) و سیمان های انبساطی است ، هر شرکت تولید کننده نسبت به فرمولاسیون خود دست به تغییر در مقادیر ترکیب کتراک کرده تا بهترین نتیجه را برای تخریب بدست آورد .

پودرمنبسط شونده کتراک

استفاده از ماده منبسط شونده :

ابتدا با توجه به اندازه سنگ یا بتن باید کتراک خریداری شود و روی سطح سنگ با فاصله های 15 سانتی متر از یکدیگر سوراخ ایجاد شود ، عمق هر سوراخ به طور متوسط باید بین 20 تا 25 سانتی متر باشد اما بسته به ارتفاع سنگ نیز دارد ، برای استفاده از کتراک پس از خرید این محصول آنرا با نسبت 3 به 1 با آب ترکیب نمایید (3 کیلو کتراک 1 کیلو آب) و درون سوراخ های از پیش آماده شده بریزید ، سپس درب آنرا با گوهه های چوبی بپوشانید و صبر کنید تا عملکرد و تخریب آن انجام شود.

نوع مته مورد استفاده در ایجاد حفره ها میتواند بسیار بر روی عملکرد این محصول تاثیر گذار باشد و حتما باید از مته هایی با سایز 30 تا 50 استفاده شود ، درون قسمت های کوهستانی و مناطقی که دسترسی به برق شهری امکان پذیر نیست استفاده از مته شارژی و موتور برق بهترین روش است .

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  روش استفاده از کتراک و بلک پاور برای پلمپ

 

پودرمنبسط شونده کتراک

عملکرد :

کتراک ماده ای انبساطی است که با ایجاد فشار درون سوراخ های ایجاد شده درون سنگ موجب ایجاد ترک در سنگ یا بتن می شود و میتواند آنرا به صورت کامل تخریب نماید ، در گذشته که این ماده شیمیایی برای تخریب وجود نداشت با استفاده از قلم و چکش این کار را انجام میداده اند که بسیار زمان بر و خسته کننده بود .

 

مزایای کتراک نسبت به مواد منفجره (دینامیت) :

امروزه برای استفاده دینامیت یا هرنوع مواد منفخره هجومی نیازمند اخذ مجوز از شهرداری ، سپاه پاسداران و یا داشتن مجوز معدن است که این امر موجب شده تا استفاده از کتراک بهترین گزینه برای تخریب شود ، همچنین قدرت تخریب این ماده به مراتب بیشتر از دینامیت است .

 

حمل و نقل دینامیت نیازمند شرایط خاصی است اما ارسال ماده کتراک برای مشتریان با استفاده از باربری های عادی در سراسر کشور انجام می شود .

پودرمنبسط شونده کتراک

 

خطرات احتمالی :

استفاده از کتراک به دلیل ایمن بودن در مقابل انفجار هیچ گونه خطر جدی به دنبال ندارد اما نیازمند رعایت شرایط خاصی است ، به دلیل وجود سیمان انبساطی درون ترکیبات این ماده ، برای پوست انسان بسیار مضر است و خاصیت خورندگی دارد همچنین در هنگام ترکیب این ماده با آب از عینک محافظ و ماسک مخصوص استفاده کنید زیرا گاز منتشر شده از ترکیب این دو ماده میتواند برای قرنیه چشم به شدن مضر باشد .

 

پودرمنبسط شونده کتراک

برای مشاوره و آموزش رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید
———————————————————
۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵
۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  ماده تخریب کننده بلک پاور معروف به دینامیت بی صدا

سایت com.ساروج
🏔 @katrockk 🏔 کانال تلگرام