ساروج

پلمپ ساروجی

ساروج

ساروج ملات قدیمی که در گذشته در ساخت و سازها و پلمپ گنج ازش استفاده می شده است. و همچنین باید شنیده باشید که در حفاری ها برای کشف گنج به پلمپ ساروجی خورده اند و بسیار سخت است و غیر قابل نفوذ.
باید توضیحاتی درمورد این ملات به شما عزیزان بدهم و یک سری شایعه و اشتباه هایی که از قدیم رایج بوده را روشن کنم.

ساروج

درمورد  این ملات  این نکته اهمیت دارد که پایه تشکیل ان از اهک می باشد و مقدار کمتر سیلیس که در مواردی که سیلیس در دسترس نبوده از خاکستر استفاده می کردند .

خب آهکی بودن ساروج گواه این مطلب هست که نباید زیاد سخت باشد . مورد بعدی در ساروج از پشم حیوانات استفاده می شده است که دلیل ان بخاطر ترک‌خوردن ساروج بعد از خشک شدن بوده ، با اضافه کردن پشم دیگر ترک نمی خورد . خب باز نکته ی دیگر برای پایین بودن سختی آن از قدیم رایج بوده که از ساروج به عنوان یک ملات سخت یاد می شده که خب در دورتن خود بله سخت بوده ولی در عصر جدید اینطور نیست و سختی آن  در اغلب م‌ارد از بتن هم کمتر می باشد. در گذشته لوازم تخریب مدرن نبوده و کار با دست انجام می شده و البته در این دوره نیز بیشتر موارد در جستجوی گنج هستند و بخاطر پنهان کاری و یا کمبود فضای کافی کار دشوار می شود که البته آن را  پای سختی ساروج میگذارند.

ساروج

نکته دیگر متاسفانه بخاطر نداشتن اطلاعات علمی درمورد سنگ ها و زمین شناسی معمولا افراد در حفاری ها برای کشف گنج یا حفر چاه مواقعی که به جسم سختی می خورند سریع عنوان می کنند که به ساروج خوردند که این نکته کاملا اشتباه است و جالبه بدونین که ۹۹٪ پلمپ ها با سنگ انجام میشه اول بخاطر سختی زیاد سنگ و دوم بخاطر همرنگی با محیط و این مطلب که با ساروج گنج ها را پلمپ می کردند اشتباه است . معمولا در زمان استفاده از ساروج از سنگ چین های بزرگ یا کوچک استفاده می شده و به تنهایی از ساروج استفاده نمی کردند .

 ساروج

از بین بردن پلمپ ساروجی :

بسته به شرایط کار شما روش های مختلفی برای تخریب ساروج وجود دارد که من به نوبت از ارزانترین و سریع ترین روش از بین بردن ساروج و برای شما توضیح میدم. طبق گفته های قبلی درصورتی که به جای سختی خوردین واکنش شما به جای بودن یا نبودن ساروج به گزینه های تخریب باشد و نبودن ساروج شمارا از ادامه کار منصرف نکند چون اشاره کردم بخاطر سختی و هم رنگی با محیط در ۹۹٪ موارد از سنگ استفاده می کردند.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  تشخیص ساروج

برای از بین بردن سنگ  چند روش وجود داره ، تخریب  با انفجار ، از بین بردن با کتراک ، حل کردن آن با حلال ساروج یا اسید ساروج و از بین بردن و تخریب سنگ هر روش در جای خودش مناسب و کاربردی هست.

 

ساروج

۱-استفاده از انفجار:
درصورتی که ضخامت کار شما بیشتر از ۱ متر باشد اولین و تنها گزینه انفجار هست . البته برای
مواد منفجره و اتشباری حفر چال لازم هست . این روش بهترین و سریع ترین روش تخریب است . اگر در فضای باز بیش از ۳۰۰ متر و در چاه یا غار بیشتر از ۲۰۰ متر با منطقه مسکونی فاصله دارید به راحتی انفجار امکان پذیر هست و صدای ان به منطقه مسکونی نمی رسد .
انجام پروژه های اتشباری و تخریب با انفجار های قابل کنترل و بروز
با مجوز از صنایع و معادن و وزارت دفاع
فروش مواد اتشباری برای انفجار سنگ و ساروج

۲- استفاده از مواد منبسط شودنده کتراک :

روش دوم برای از بین بردن ساروج استفاده از کتراک یا همان فرکت ای جی می باشد . ماده منبسط شونده غیر انفجاری که به ان در ایران کتراک یا اسید کتراک نیز می گویند.
در ضخامت های ۳۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر  سنگ شما می توانید از مواد منبسط شونده مانند کتراک استفاده نمائید. البته در صورتی که اطراف کار پلمپ باشد اگر سنگ در فضای باز و روی زمین باید شما تا ضخامت ۳ متر را هم‌می توانید از کتراک استفاده کنید. این مواد در هنگامی که با آب سرد مخلوط می گردند و به شکل ملات درون چالهایی که به همین منظور در سنگ ایجاد شده اند ، ریخته می شوند ، با گذشت زمان اندک منبسط شده ، به دیواره ها فشار اورده و موجب شکستن سنگ می گردند. قابلیت انبساط این گونه مواد به حدی است که می توانند فشاری معادل ۱۲۰۰ Kg/Cm بر دیواره های چال وارد نمایند . این میزان فشار می تواند بلوک سنگ و یا بلوک سیمان را بدون ایجاد آلودگی صوتی و زیست محیطی و بدون آموزش نیروی متخصص از توده آن جدا نماید.
توجه داشته باشین که اهمیتی ندارد سنگبه چه رنگی باشد . برای شکستن قویترین نوع سنگ و ساروج به ۴۰۰ الی ۶۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر فشار نیاز هست که کتراک بیشتر از این مقدرا بر سانتیمتر فشار وارد می کند.
شرکت ما ۳ مدل کتراک ارائه می دهد.
محصول کتراک ۳۰ دقیقه ای که قویترین مدل کتراک ایرانی می باشد و در کیسه های ۱۰ کیلویی ارائه می شود.
کتراک ۲ ساعته که قدرت تخریب بالایی دارد و در کیسه های ۲۰ کیلویی ارائه می شود.
نمونه کتراک ژاپنی که از قویترین کتراک ها در جهان هست و در کیسه های ۱۰ کیلویی ارائه می شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  ساروج شکن (راکتن)

ساروج


۳-استفاده از حلال ها :

درصورتی که سنگ شما آهکی است و فرقی نمی کند ساروج چه رنگی باشد و البته ضخامت ۱۰ الی ۵۰ سانتیمتر (درصورتی که امکان سوراخ زدن وجود نداشته باشد تا ۱۲۰ سانتیمتر) توجیح پذیر است که از حلال ها استفاده شود ، شرکت ما دو محصول قوی و تخصصی مخصوص سنگ و ساروج ارائه می دهد.
حلال سنگ :

این دو محصول موفق ترین حلال هایی هستند که در ایران یافت می شوند ، نفوذ پذیری بالایی دارند و البته پنچر برای دست بی ضرر است ولی اف ال ۲ بسیار خطرناک است . زمان استفاده از هر دو محصول باید عینک ایمنی زده شود. اسید ساروج با مارک های مختلف در بازار ایران وجود دارند اما ما این اطمینان را به شما می دهیم بهترین کیفیت با خلوص بالا وقیمت بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهیم . در اکثر موارد همکاران محصولات مارا با قیمت بالا تر به شما می فروشند.

 

اسید پانچر حلال ساروج

حلال ساروج

حلال ساروج pancher

این محصول جدید کاملاً بی خطر بوده و در ظروف ۵ و ۲۰ لیتری ارائه میشود.
نفوذ پانچر هر ۲۰ لیتر تا ۳۰ سانتیمتر در ساروج در مدت ۲۴ ساعت می باشد. در زمان استفاده از این حلال عینک الزامیست .

ساروج

اسید ساروج

تخریب ساروج با حلال :


اف ال ۲ حلال جدید و ترکیبی می باشد که بسیار خطر ناک می باشد ، نسبت به پانچر بسیار قویتر بوده و در ظروف ۵ و ۲۰ لیتری ارائه می شود.

اف ال ۲ یک حلال بسیار قوی بوده که در صورت ترکیب با واکنشگرا خود یعنی اف ال ۳ نفوذ پذیری آن دو برابر می شود و البته سرعت عمل آن نیز بیشتر می شود .حلال ساروج اف ال ۲ و اف ال ۳ به هیچ وجه نباید در یک ظرف باهم مخاوط شوند. این کار منجرب به ایجاد گاز شدید و ترکیدن ظرف می شود و برای استفاده مشاوران شرکت شمارا راهنمایی می کنند.
عمق‌ نفوذ اسید ساروج اف ال ۲ و ۳ تا ۵۰ سانتیمتر در ساروج در مدت ۲۴ ساعت می باشد و نکات ایمنی باید رعایت شود.

ساروج

برای مشاوره و آموزش رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید
———————————————————
۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵
۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶

سایت com.ساروج
🏔 @katrockk 🏔 کانال تلگرام